Wednesday 6 June 2007

Aqilah remind me something

lagi 5 hari aqilah dah cukup 1 tahun 10 bulan, Dia sekarang suka take over aku punya laptop, tgk youtube shin chan dan nyanyi abc, paling berkesan shin chan gosok gigi, dia pun nak tiru shin chan tu, tp kartun shin chan ni kena pandai memilih, kalo tak kena gaya ada yang buat penat kita nanti, byk pulak alasan dia nak bagi nanti. Selain tu aku tersentuh jugak dgn satu kejadian ni, aku nak pakaikan seluar, tp dalam kalut2 la, aku main masuk saja kaki kiri dulu, tp dia taknak masukkan kaki tu, dia masukkan kaki kanan dulu, aku nak cepat marah jugak la, tp tetiba aku terpikir, eh anak aku ni nak masuk kaki kanan pakai seluar, kira bagus la tu, dahulukan yang kanan utk benda yang baik2. Senyum sorang2 jugaklah aku, napa la aku paksa2 dia mcm tu, sedangkan dia pun buat benda yang baik, "aku belajar sesuatu dari anak aku hari tu", bebudak ni innocence buat benda baik dan ikhlas pada asalnya, kitalah yang mencorak dan jadi teladan kepada mereka.

Macam as selalu cakap kat aku, kalo nak tanya pasal muka kita, atau penampilan kita, tanya la kat bebudak. comei ja jawapan dan peratusan ikhlas tu lebih byk dari bertanya dekat org dewasa. Apa pun ada lagi org ikhlas kat dunia ni, itu yang penting. Selain dari diatas, aqilah pun dah mcm skema, balik dari kering baju dia dah tau kena lipat2 kain tu, ada satu hari tu dia paksa kami berdua lipat sebab dia ingat rutinnya mcm tu, dan kalo lepas mkn, dia tolong bawa semua pinggan mangkuk ke sinki, dan paling terharu, kalo aku dah abis mkn, dia pun sekali la angkat pinggan dia mkn ke sinki, sudah katanya...

aduhai my little story....

4 comments:

Nurul said...

tetiba aku rasa nak ada anak..tp pk nk beranak aku mcm ala2 nak cancell..wekekeke

myjourney said...
This comment has been removed by the author.
myjourney said...

silap taip, ala nurul as dulu pun rasa mcm hang..., tp dia dah settle over, dia cakap sakit lagi sakit gigi..

AsLiNa said...

memang, pastu teringin je lagi nak baby, walaupun tau sakit bersalin (means tak sakit sgt le tu kot)..terpaksa tunggu abis skolah..huhu..