Saturday 7 July 2007

gigi biru



usb bluetooth aku

At last... setelah 2 minggu baca forum dan google camana nak surf melalui bluetooth dari laptop kat umah ni, akhirnya berjaya juga nak online dari pda.. yang pentingnya aku dah cuba dan takyah la pulak nak beli wifi switcher utk nak online dari pda tu..

aku boleh check email, update notes , tukar mp3, update library, remote access pc, guna bluetooth tu, kalo tidak sebelum ni kena cucuk kabel, leceh sikit kalo selalu, mau rosak pda cradle tu punya connection, mcm SD kad, mmc kad jugaklah, kalo asik tukar masuk, kemungkinan akan sebabkan error pada kad tu bertambah... aku nak try online dari 100 meter tgk, sebab usb blutooth tu jaraknya 100 meter, tapi saja nak try je, itu dalam ideal situation, kalo ekperiment mungkin ada ralat2 mungkin dapat dalam 40-50 meter kot, dan dari pembacaan ada pernah org dapat 60 -70 meter dan aku tak harap nak dapat 100 meter hehehe...

15 comments:

Nurul said...

sahar..ada org tu kat sini pun dah beli blue tooth last weex..sama la hang pa nii

Nurul said...

testing avatar baru..ehehhe

myjourney said...

hins hins hins, dia dah berjaya ke belom nurul buat surf pda dia trough bluetooth, dia beli berapa meter punya..

NoRMaTSuE said...

sapa yg came out ngan nama bluetooth ni ek.....apa yg org tu pk kan...

Anonymous said...

hehe nor, sebenarnya bluetooth tu adalah nama gelaran king danish "Danish Viking and King, Harald Blåtand (translated as Bluetooth in English)"...Old Harald had a inclination towards eating Blueberries , so much so his teeth became stained with the colour, leaving Harald with a rather unique set of molars

Nurul said...

dah lama test sahar..siap guna internet sume dr first day beli..lg dia dh berjaya explored..tntg brp meter tu tak lak aku pasti..hehehe

myjourney said...

ooo mcm tu nurul, aku punya ni mmg glamer susah nak surf BT, ramai org forum ckap tricky sungguh nak setup...

Nurul said...

ler dah tu awat beli yg susah nk setting?????

myjourney said...

hahaha nurul, tricky baru mencabar minda hahaha, aku beli yang ni sebab SVGA dan skrin besar sikit.. hehhehe

areT said...

shahar..saje nak nyampuk..tak tau apa2 sebenornyer ni..cuma nak bgtau..aku suka Dr Burke

myjourney said...

hehee are-t, awek dia dr cam muka korea dalam drama tu kan, aku pulak mcm excited tgk "heroes"...

areT said...

kat sini skg sumer tgh terjepit tgk prison break..siap order kat aku beli kat feringghi...murah oo...1 dvd rega rm4..aku beli grey anatomy je sbb bf aku kat situ..ehehehe...

NoRMaTSuE said...

As aku pon giler tgk Heroes...hang dah abis ker tgk season 1....hiro nakamura sgt comel...rasa nak lempang jer...hehehe

NoRMaTSuE said...

Eh tersilap....Sahar...bukan As...kekekeke

myjourney said...

hehehe nor, memang dia comel... mcm kuit ja watak dia, hang beli la dvd, nanti leh aku pinjam...