Sunday 29 July 2007

Tracklog GPS

Dah seminggu lebih aku mencuba mcmmana nak buat track dari gps yang dibeli tu utk diloadkan ke google earth, kalo aku jln memana , dan kalo aku rajin hehehe.. aku boleh log aku punya perjalanan seterusnya boleh tgk balik track yang aku dah lalui... di toulouse... first time nak buat ni memang byk sikit confuse , dan aku pulak try n error saja ni.. aku dapat buat log 2 hari lepas, satu semasa aku pergi beli daging selepas solat jumaat kat empalot dan lagi satu semalam semasa cruise haute garonne.. bawah ni adalah imej google earth yang aku dah buat

Sebelum tu, ini proses nak ambil data hingga ke peta google earth...

  • Start record data dari gabungan harware (pda + gps) + (Gpsgate + VisualGPSce = software utk log track)
  • dan download balik data ke laptop, boleh terus buka file tu dan akan dipaparkan dlm google earth.. berikut adalah tracklog aku utk first time guna...

Log lepas solat jumaat dan pergi beli daging
Lepas tu ke Champion beli beras
ini log semalam semasa cruise haute garonne

6 comments:

Fid said...

umah hangpa yang mana?...yang bumbung putih tu ke?..

mintak maaf la yer baca blog tanpa kebenaran...hehe...

myjourney said...

eh tak apa fid, memang dialu2 kan berkunjung... :)

bumbung putih tu champhion, pasaraya kat sini, tempat kami beli beras...

gambar rumah tak letak la pulak fid.. hehe, entry lain la kot..

AsLiNa said...

fid, blog mmg kena dibaca tanpa kebenaran..hehe..

Mimiamilia said...

track..jgn tak track..

areT said...

lawa background blog ko ni shahar...mana dapat???sila beri tunjuk ajar...hehehe

myjourney said...

are-t aku google "free blogspot template" atas saranan si mimi, aku ambik kat sini

http://blogger-templates.blogspot.com/